ΗΓΗΤΩΡ - Τεχνική εταιρεία

ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ - ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ Β' ΦΑΣΗ
  • ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
  • ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
  • ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
  • ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
  • ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
  • ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
  • ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
  • ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΜΟΛΩΝ - ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ Β' ΦΑΣΗ

1/1/2007

Η προσήνεμη πλευρά των μόλων και κρηπιδωμάτων στην περιοχή του ξενοδοχείου «Ποσειδώνιο» και Ντάπια Σπετσών παρουσιάζουν σοβαρές βλάβες λόγω εκτεταμένων υποσκαφών, πλημμελούς κατασκευής και παλαιότητας. Οι συχνοί βορειοανατολικοί αλλά και ανατολικοί άνεμοι που πνέουν στην περιοχή δημιουργούν υψηλό κυματισμό ο οποίος απουσίας εξωτερικού λιμενικού έργου, διαβρώνει το σώμα και την θεμελίωση των λιμενικών έργων, επιδεινώνοντας τα υφιστάμενα προβλήματα.
Επιπρόσθετα, η δράση των ελίκων των πλοίων τα οποία κατά καιρούς χρησιμοποιούν το λιμένα Σπετσών για πρυμνοδέτηση αλλά και για παραβολή, έχει επιφέρει σημαντική υποσκαφή των παραπάνω έργων. Κατά τη φάση κίνησης των ελίκων των πλοίων προκαλείται  υψηλής ταχύτητας ροή του θαλασσίου ύδατος, η οποία παρασύρει τα ελαφρύτερα σωματίδια του πυθμένα και προκαλεί μετακινήσεις ή καθιζήσεις των βαρύτερων στοιχείων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη διάβρωση αρχικά της περιοχής μπροστά από το κρηπίδωμα και στην συνέχεια την υποσκαφή του μετώπου, φθάνοντας να διαβρώσει ακόμη και το ανακουφιστικό πρίσμα όπισθεν του κρηπιδώματος, προκαλώντας καθίζηση της ανωδομής.
Ένα μέρος των ανωτέρω βλαβών αποκαταστάθηκε με τις εργασίες που εκτελέστηκαν με την εργολαβία «Επείγουσα επισκευή μόλων – κρηπιδωμάτων λιμένος Σπετσών – Α’ Φάση». Το έργο «Επισκευή μόλων – κρηπιδωμάτων λιμένος Σπετσών – Β’ Φάση» που αποτελεί συνέχεια των εργασιών αποκατάστασης της Α’ Φάσης, περιλαμβάνει τις εξής εργασίες:   

A. Περιοχή «Ντάπιας»
1.Καθαίρεση της επίστρωσης του κρηπιδώματος στην Ντάπια, στην περιοχή του παλαιού αντλιοστασίου και στον υφιστάμενο μόλο όπου παρατηρούνται καθιζήσεις και ρηγματώσεις των επιστρώσεων λόγω της διάβρωσης που έχει υποστεί το σώμα του κρηπιδώματος.
2.Εξυγίανση του υλικού επίχωσης κάτωθεν των επιστρώσεων με την αφαίρεση τυχόν μη υγιών  επιχωμάτων και συμπλήρωση των ποσοτήτων που έχουν αποπληθεί.
3.Πλήρωση τυχόν κενών των ανωδομών με χυτό σκυρόδεμα.
4.Κατασκευή νέων επιστρώσεων με επεξεργασία των τελικών επιφανειών με επίπαση σκληρυντικού υλικού, αφού προηγηθεί κατασκευή στρώσης υπόβασης άνωθεν του υλικού επίχωσης.
5.Καθαρισμός παλαιότερων τμημάτων του μόλου, σε μήκος περίπου 50μ, από τη βλάστηση στα σημεία όπου το μέτωπο του κρηπιδώματος καθώς αυξάνεται το βάθος παρουσιάζει έντονη απόκλιση από την κατακόρυφο δημιουργώντας κούφωμα στο βάθος της θεμελίωσης, διαμόρφωση θεμελίωσης, τοποθέτηση μεταλλότυπου και κατασκευή νέου μετώπου με χυτό σκυρόδεμα.
6.Τοποθέτηση νέων προσκρουστήρων στα μέτωπα του μόλου για την ασφαλή παραβολή των σκαφών.
7.Για τον ασφαλή φωτισμό των χώρων του μόλου της Ντάπιας, θα αποξηλωθούν τα παλαιά φωτιστικά σώματα και θα τοποθετηθούν νέες παραδοσιακές μεταλλικές κολώνες ενώ θα εγκατασταθούν νέα ηλεκτρολογικά δίκτυα. Επίσης στον μόλο θα τοποθετηθεί πυρόσβεση.

Β. Μόλος «Ποσειδωνίου»
1.Καθαίρεση της επίστρωσης του μόλου έμπροσθεν του Ποσειδωνίου όπου παρατηρούνται καθιζήσεις και ρηγματώσεις των επιστρώσεων λόγω της διάβρωσης που έχει υποστεί το σώμα του κρηπιδώματος.
2.Εξυγίανση του υλικού επίχωσης κάτωθεν των επιστρώσεων με την αφαίαρεση τυχόν μη υγιών επιχωμάτων και συμπλήρωση των ποσοτήτων που έχουν αποπληθεί.
3.Πλήρωση τυχόν κενών των ανωδομών με χυτό σκυρόδεμα (π.χ. ακρομόλιο).
4.Κατασκεύ νέων επιστρώσεων με επεξεργασία των τελικών επιφανειών με επίπαση σκληρυντικού υλικού, αφού προηγηθεί κατασκευή στρώσης υπόβασης άνωθεν του υλικού επίχωσης.
5.Πλήρωση τυχόν υποσκαφών στη θεμελίωση του κρηπιδώματος με ύφαλο χυτό σκυρόδεμα αφού προηγηθεί διαμόρφωση καλουπιού με την κατασκευή τοιχίου με σακκόλιθους.
6.Τοποθέτηση νέων προσκρουστήρων στα μέτωπα του μόλου για την ασφαλή παραβολή των σκαφών.  
7.Για την προστασία της θεμελίωσης του μόλου από μελλοντική διάβρωση θα τοποθετηθούν τεχνητοί ογκόλιθοι προστασίας ποδός διαστάσεων 2.00 Χ 3.00 Χ 0.40 μ., μπροστά από τη βάση της έδρασης του κρηπιδώματος.
8.Για τον ασφαλή φωτισμό των χώρων του μόλου του Ποσειδωνίου, θα    αποξηλωθούν τα παλαιά φωτιστικά σώματα και θα τοποθετηθούν νέες παραδοσιακές μεταλλικές κολώνες ενώ θα εγκατασταθούν νέα ηλεκτρολογικά δίκτυα. Επίσης στον μόλο θα τοποθετηθεί πυρόσβεση.